Dlaczego warto wybrać outsourcing?

Outsourcing — jest narzędziem zarządzania, polegającym na przekazaniu drugorzędnym procesów biznesowych zleceniobiorcy. Jest szeroko stosowany w dużych, średnich i małych przedsiębiorstwach. Dla tych ostatnich usługa jest najbardziej aktualna.

Co sprawia, że outsourcing jest dobrym rozwiązaniem?

  • Otrzymywanie rezultatów procesów biznesowych bez ich zarządzania. Wykonywanie ważnych funkcji jest delegowane, więc niezbędny korporacyjny rezultat jest osiągany poprzez zewnętrzne wysiłki.
  • Zatrudnianie kompetentnych specjalistów. Outsourcerzy są profesjonalistami w swojej dziedzinie, dlatego doskonale radzą sobie z rozwiązywaniem zadań o wąskim zakresie.
  • Oszczędność zasobów ludzkich. Firma jest zwalniana z konieczności utrzymania własnych pracowników do prowadzenia procesów biznesowych.
  • Oszczędność zasobów finansowych. Zmniejszenie personelu prowadzi do obniżenia łącznego funduszu płac. To z kolei prowadzi do obniżenia kosztów na składki na ubezpieczenia społeczne i podatki.
  • Wzrost efektywności działalności głównej. Pozbycie się wykonywania niefachowych funkcji oznacza możliwość skoncentrowania się na głównym kierunku i zwiększenia jego efektywności.
  • Zachowanie statusu prawnej firmy. Jeśli firma nie zatrudnia pracowników na etat, ale zastępuje ich podwykonawcami, to spełnia wymagania małego przedsiębiorstwa nawet przy faktycznej pracy w niej dużej liczby osób.
  • Brak wydatków na obsługę kadr. Outsourcer samodzielnie dobiera personel do wykonywania mu powierzonych funkcji. Dlatego klient może być pewny, że prowadzenie procesów biznesowych zajmują się profesjonaliści.
  • Wyeliminowanie sporów i niezgodności z personelem. Jeśli specjalista jest czymś niezadowolony, może składać reklamacje tylko swojemu pracodawcy. Klient płaci agencji za usługi i nie zajmuje się zarządzaniem personelem.
  • Uniknięcie problemów z urzędami państwowymi. Regularne kontrole personelu nie dotykają firmy: pracownicy są oficjalnie zatrudnieni w innej organizacji.
  • Płatność za rezultat. Pracownik etatowy może po prostu marnować czas “od dzwonka do dzwonka”, wykonując minimalną pracę. Outsourcer otrzymuje honorarium tylko za konkretny rezultat, który jest potrzebny firmie.
Top