Dlaczego warto wybrać outsourcing

Outsourcing to narzędzie do zarządzania, które polega na przeniesieniu wtórnych procesów biznesowych na kontrahenta. Jest szeroko stosowany w dużych, średnich i małych przedsiębiorstwach. W tym drugim przypadku usługa jest najbardziej aktualna.

Do czego służy outsourcing?

  • Uzyskiwanie wyników z procesów biznesowych bez bezpośredniego zarządzania nimi. Ważne funkcje są delegowane. Dlatego wymagany wynik korporacyjny osiąga się poprzez wysiłki zewnętrzne.
  • Pozyskiwanie kompetentnych specjalistów. Outsourcer to profesjonalista w swojej dziedzinie. Dlatego doskonale radzi sobie z rozwiązywaniem wysoce specjalistycznych zadań.
  • Oszczędności zasobów pracy. Firma pozbywa się konieczności utrzymywania własnych pracowników do prowadzenia procesów biznesowych.
  • Oszczędność zasobów finansowych. Redukcja personelu prowadzi do spadku kosztów zatrudnienia pracowników. To z kolei obniża koszty składek na ubezpieczenia społeczne i podatki.
  • Wzrost efektywności podstawowych działań. Pozbycie się funkcji niezwiązanych z podstawowymi funkcjami to możliwość skoncentrowania się na głównym kierunku i zwiększeniu jego efektywności.
  • Utrzymanie statusu prawnego firmy. Jeśli nie zatrudniasz pracowników na personel, tylko zastępujesz ich kontrahentami, to firma spełnia wymagania małej firmy, nawet jeśli faktycznie w niej pracuje duża liczba osób.
  • Brak wydatków na prowadzenie dokumentacji kadrowej. Outsourcer samodzielnie dobiera personel do wykonywania powierzonych mu funkcji. Dzięki temu klient ma pewność, że procesy biznesowe są realizowane przez profesjonalistów.
  • Eliminacja sporów i nieporozumień z personelem. Jeśli specjalista jest z czegoś niezadowolony, może dochodzić roszczeń tylko wobec swojego pracodawcy. Klient płaci agencji za usługi i nie zajmuje się zarządzaniem personelem.
  • Eliminacja problemów z usługami rządowymi. Regularne kontrole personelu w żaden sposób nie wpływają na firmę: pracownicy są oficjalnie zarejestrowani w innej organizacji.
  • Płatność za wynik. Pracownik zatrudniony na pełny etat według stawki, może po prostu przeczekać czas „od rozmowy do rozmowy”, wykonując minimum pracy. Outstaffer otrzymuje wynagrodzenie tylko za określony wynik wymagany przez firmę.
Top