Bez kategorii

Jak zatrudnić pracownika w Polsce

04.04.2024
Jak zatrudnić pracownika w Polsce

Zatrudnianie cudzoziemców to procedura, która wymaga przestrzegania wielu przepisów związanych z dokumentacją i legalizacją. Postępując zgodnie z tą procedurą, będziesz mógł uzyskać zezwolenie na pracę dla obcokrajowców.

Zaświadczenie zezwalające na zatrudnienie cudzoziemca. (Oświadczenie)

Dzięki temu zezwoleniu będziesz mógł zatrudniać w Polsce obywateli takich krajów jak Ukraina, Białoruś, Rosja, Mołdawia, Gruzja, Armenia. Na mocy tej umowy pracownicy będą mogli pracować w Polsce przez 180 dni w roku.

Certyfikat jest wydawany dla konkretnej firmy i pracownik nie będzie mógł podjąć zatrudnienia u innych pracodawców na podstawie tego zezwolenia.

Niezastosowanie się do tego wymogu może stanowić podstawę do deportacji.

Opłata za Oświadczenie kosztuje 40 złotych, a jej otrzymanie może zająć od 7 do 30 dni. Gdy pracownik przepracuje 3 miesiące na zaświadczeniu, będzie mógł wystawić Zezwolenie na pracę.

Zezwolenie na pracę dla cudzoziemców w Polsce. (Zezwolenie na pracę)

Istnieje kilka rodzajów Zezwolenia na pracę, ale zazwyczaj Zezwolenie na pracę typu A jest wykorzystywane do zatrudniania cudzoziemców w Polsce.

Ten rodzaj dokumentu identyfikuje firmę i osobę, która świadczy pracę. Należy również określić warunki pracy i zadania, za które pracownik będzie odpowiedzialny.

Jest to ważne, ponieważ cudzoziemiec będzie upoważniony do wykonywania wyłącznie obowiązków określonych w umowie.

Wynagrodzenie pracownika jest określone w umowie o pracę. Wysokość tego wynagrodzenia nie powinna być niższa niż płaca minimalna w kraju i równa wynagrodzeniom pracowników zajmujących te same stanowiska.

Oprócz Umowy o prace w Polsce istnieje jeszcze jeden bardzo powszechny rodzaj umowy zwany Umową zlecenia. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, przeczytaj nasz artykuł, który odpowie na wszystkie Twoje pytania.

Proces uzyskiwania zezwolenia “Zezwolenie na pracę”

Pracodawca musi złożyć wniosek do urzędu pracy. Odnotowuje się tam nazwę specjalizacji i kod osobisty.

Pracownicy biura zaczynają przeszukiwać listę obywateli, którzy potrzebują pracy, aby upewnić się, że spełniają oni wymagane wymagania. Po zrekrutowaniu wymaganej liczby odpowiednich osób rozpoczyna się proces zapraszania obywateli spośród bezrobotnych. Powinieneś spodziewać się odpowiedzi z Urzędu Pracy nie wcześniej niż trzy tygodnie po rozpatrzeniu Twojego wniosku.
Jeśli nie będzie możliwe znalezienie pracowników spełniających Twoje kryteria, zostaniesz o tym powiadomiony najpóźniej w ciągu 2 tygodni.

Jeśli jesteś w stanie uzyskać licencję, zachowujesz jeden egzemplarz umowy, a drugi przekazujesz swojemu pracownikowi. Zaleca się, aby zrobić to jak najwcześniej, ponieważ proces ten może potrwać do 6 miesięcy.

Współpraca z cudzoziemcami w Polsce nie jest łatwą procedurą i wymaga specjalistycznej wiedzy. Jeśli chcesz załatwić sprawę jasno i tak szybko, jak to możliwe, nasza firma Finanse EMG jest tutaj, aby Ci pomóc. Skontaktuj się z nami, a nasi eksperci zapewnią Ci kompleksową bezpłatną konsultację na interesujący Cię temat.

Top