Bez kategorii

Czym jest umowa zlecenia w Polsce

04.04.2024
Czym jest umowa zlecenia w Polsce

Umowa zlecenia to rodzaj umowy cywilnoprawnej. Jest ona zawierana między firmą-zleceniodawcą a osobą fizyczną, która występuje w roli pracownika. Innymi słowy, ten dokument można nazwać umową o dzieło lub umową mandatu.
aki kontrakt może być podpisany na wykonanie jednorazowych prac lub może to być zatrudnienie na krótki okres, na przykład na okres próbny.
Polskie prawo zabrania podpisywania umowy, gdy pracownik jest zatrudniony na czas nieokreślony. Zdarzają się przypadki, w których pracodawcy celowo podpisują umowy zlecenia w imię oszczędności kosztów pracowniczych. Może to skutkować nałożeniem wysokiej grzywny przez organy regulacyjne.

Jaka jest różnica między umową zlecenia a umową o pracę?

Pratza Umoja zawiera szereg ważnych punktów, takich jak: wynagrodzenie za pracę w nadgodzinach, płatne urlopy, płatne zwolnienia lekarskie, ograniczenia godzin pracy, święta państwowe i dni wolne.
To właśnie ze względu na te niuanse umova zlecenia cieszy się dużą popularnością wśród pracodawców, gdyż takie stosunki pracy są w minimalnym stopniu obciążone obowiązkami po stronie pracodawcy.
Jaka jest poprawna forma umowy zlecenia?
Przede wszystkim należy określić maksymalną ilość informacji pozwalających na ustalenie (identyfikację) obu stron.
Informacje o pracownikach:

  • Podawanie numerów PESEL i NIP
  • Dane dokumentu tożsamości (paszport, karta pobytu)
  • Adres, pod którym mieszka dana osoba
  • Data urodzenia
  • Również w Polsce ważnym parametrem są imiona rodziców

Informacja o firmie powinna zawierać takie dane jak: adres, pełna nazwa firmy, dane rejestrowe, wskazanie sfery działalności oraz kolejność wykonywania prac.

Ten akapit zazwyczaj zawiera te informacje:

  • Warunki i zasoby niezbędne do wypełnienia listy obowiązków
  • Zakres prac
  • Rozstrzyganie sporów i działania stron w przypadku sporów

Jakie inne dokumenty są potrzebne cudzoziemcowi do pracy w Polsce?

Oczywiście umowa o pracę jest integralną częścią oficjalnego zatrudnienia każdego pracownika w Polsce. Jednak dla obcokrajowca to za mało.
Do oficjalnej rejestracji potrzebna jest karta Polaka, karta pobytu, wiza lub wiza pracownicza.
Przy okazji, nasza firma Finanse EMG przeprowadza kompletny proces rejestracji cudzoziemców w polskich spółkach.

Теги: , ,
Top